TOP 10 alimente ANTI-IMBATRANIRE la indemana oricui!

Combaterea efectele imbatranirii nu este ceva legat strict de vanitate. Multe dintre aceste efecte interfera cu calitatea vietii, nu doar cu felul in care aratam in tinute de ultima moda.

Expunerea la radicalii liberi reprezinta unul dintre cei mai importanti vinovati pentru aparitia problemelor date de inaintarea in varsta. Acestia apar in mod natural in corpul dumneavoastra ca urmare a proceselor metabolice necesare cum ar fi respiratia si actioneaza ca un fel de rugina celulara. De asemenea, ei apar datorita expunerii la toxinele din mediu, cum ar fi fumul de tigara si poluantii din mediu.

Radicalii liberi deterioreaza ADN-ul din interiorul celulelor, motiv pentru care, la oamenii in varsta, pielea isi pierde elasticitatea.

Vestea buna este ca multe alimente sunt bogate in substante chimice naturale si compusi care lupta cu efectele imbatranirii, atat practice, cat si cosmetice. Cele mai multe dintre ele au un gust bun si sunt usor de gssit, asa ca adaugarea acestora in dieta reprezinta ceva extrem de usor de realizat.

1. Avocado

Avocado este o sursa excelenta de vitamina E, care a fost mult timp apreciat pentru efectele sale benefice asupra pielii. Avocado contine grasimi mononesaturate, care ajuta la eliminarea colesterolului rau din sange si poate ajuta la evitarea formarii cheagurilor de sange.

2. Afinele

Afinele sunt mai pline de antioxidanti decat aproape orice alt aliment. Acestea protejeaza pielea de efectele nocive ale soarelui, datorita competentelor lor extraordinare in lupta impotriva radicalilor liberi. Mai putin de jumatate de cana de afine consumata in fiecare zi poate ajuta la repararea liniilor fine de expresie si a ridurilor.

3. Ciocolata

Ciocolata, in acest caz ciocolata neagra de calitate, este de asemenea plina de antioxidanti. Contine flavone care ajuta la reducerea inflamatiilor pielii. O cantitate mica de ciocolata neagra consumata in fiecare zi poate ajuta la cresterea circulatiei care joaca un rol important in fermitatea si claritatea pielii.

4. Pestele

Pestele, mai ales speciile de peste de apa rece, contine acizi grasi omega-3 care protejeaza organismul uman impotriva bolilor de inima si scade tensiunea arteriala. Cele mai bune surse de acizi grasi omega-3 sunt: heringul, somonul, sardinele si tonul.

5. Usturoiul

Usturoiul ajuta nu numai la scaderea tensiunii arteriale si a colesterolului, dar si la mentinerea integritatii sanatoase a celulelor. Usturoiul are continut mare de antioxidanti si vitamina C care sustine sistemul imunitar. Studiile sugereaza de asemenea ca usturoiul poate juca un rol in inhibarea cresterii anumitor celule canceroase.

6. Vegetalele

Vegetalele, precum spanacul si varza creata, sunt bogate in calciu si acid folic care sustine nu numai sanatatea oaselor, dar pot proteja impotriva scaderii acuitatii mentale. Ele protejeaza de asemenea ochii impotriva problemelor legate de varsta. Legumele cu cat au o nuanta de verde mai inchisa, cu atat contin o cantitate mai mare de acid folic, asa ca stocati spanac, varza, broccoli si frunzele de sfecla.

7. Nucile

Nucile au un continut bogat in proteine, dar ele contin si acizi grasi omega-3 pentru o inima sanatoasa. Acestea contin si calciu pentru oase puternice, potasiu pentru reglarea tensiunii arteriale si vitamina E pentru sanatatea celulelor. Cel mai bun lucru la o gustare ce contine fructe cu coaja lemnoasa este ca organismul absoarbe doar 20% din caloriile pe care acestea le contin.

8. Rodiile

Rodiile sunt bogate in vitamina C, dar au si un continut ridicat de punicalagin care este un super nutrient ce ajuta organismul sa pastreze colagenul. Asta inseamna ca a consuma seminte de rodie sau a bea suc de rodie ajuta pielea sa ramana ferma si mai elastica.

9. Vinul rosu

Vinul rosu a fost mereu in atentia opiniei publice pentru proprietatile sale anti-imbatranire si pe buna dreptate. Resveratrolul din vinul rosu protejeaza arterele si interiorul vaselor de sange. Alcoolul din vinul rosu ajuta la protejarea impotriva aparitiei cheagurilor de sange. Daca nu va place sa beti vin rosu sau nu puteti face asta, puteti obtine aceleasi beneficii si prin consumul de struguri rosii sau a sucului de struguri.

10. Rosiile

Rosiile contin licopen care este un antioxidant puternic. Licopenul ajuta la mentinerea fermitatii si elasticitatii pielii si protejeaza impotriva bolilor de inima si a anumitor tipuri de cancer.

Sursa: healthy-holistic-living.com

About Traian

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*