Tendinte actuale pe piata turistica

Turismul face parte din sectorul tertiar al economiei nationale – sectorul serviciilor – alaturi de: comert, transporturi, alimentatie publica, serviciile si activitatile care nu produc bunuri materiale, inclusiv institutiile de cultura, invatamant, asistenta sociala si medicala, sportul, etc.

Tendintele actuale pe piata turistica sunt urmatoarele:
– piata turisticainregistreazao crestere (ca tendinta generala), in ritmuri superioare celorale dinamicii economiei mondiale, chiar si in conditiile unor probleme economico-sociale;
– maturizarea turismului si a industriei specifice, prin apropierea,cel putin pe unele paliere, de pragul de saturatie.
Cresterea pietei turistice poate fi analizata din doua perspective:
– laturacantitativa– exprimatade sporireanumarului calatoriilor si a consumurilor aferente;
– latura calitativa, rezultat al atragerii incircuitul turistic a noi zone si tari, a unor segemente tot mai largi ale populatiei, de o marediversitate din punct de vedere economic, socio-cultural si afectiv.
Modificarile cererii genereaza schimbari si in cadrul ofertei turistice.
Cand este vorba de etapa de dezvoltare a unei game de produse turistice noi se observaurmatoareletendinte:
– creste interesul pentru vacantele tematice inspecial in randul turistilor exigenti, cu experientain privinta calatoriilor;
– cazarea dispersatase bucurade o atentie deosebita;
– cresterea ponderii vacantelor la mare distanta, cu o diversificare a motivelor decalatorie;
– devine tot mai consistent fluxul calatoriilor pentru cumparaturi sau pentru altemotive „mai putin turistice” etc.
In privinta pretului, se constatao crestere a ponderii ofertei de vacante ieftine.
Pentru atingerea acestui obiectiv – de obtinere a unei vacante ieftine – organizatorii de vacante reduc cotele de comision, se multumesc cu marje de profitmici, in schimbul unor cifre de afaceri mari.
Pentru a reduce efectele poluarii produse de industria turismului, sunt promovate formele ecologice de petrecere a vacantei,concomitent cu sporirea responsabilitatilor statului, organismelor de turism, turistilor insisi indezvoltarea turismului, respectiv in protejarea resurselor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here